Wymiana Doświadczeń - Ego i Panna Wdowa


Ciągle uważam, że ten projekt ma sens. Ta odsłona wyjątkowo dużo mnie kosztowała, kiedy robiliśmy próbę do Ego. Próba była tragiczna. (ale już więcej tego błędu nie popełnię). Nie miałem siły, żeby to ogarnąć. Wiedziałem, że spektakl będzie ryzykowny. Że równie dobrze może się nie udać. Ja robiłem co mogłem - skupiłem się na atmosferze - dusznej. Aktorzy się postarali i udało się (choć mogło się nie udać!!!). Spektakl jako całość się obronił znaczeniowo i napięciowo. Niektórzy ludzie podobno płakali. Młodzież zadowolona chętna (nagle) do dalszych pokazów. Ja wtedy pomyślałem, że nie mam siły na takie przedsięwzięcia. Teraz może jeszcze bym się podjął tego, tylko "lepszego" dnia. 
Wspaniale było natomiast oglądać spektakl Wojtka. Coraz lepiej to grają, a co ważniejsze sam Wojtek się rozwija niesamowicie. Jest to odważne (taki tekst!). Przebłyskują tam pomysły koncepcyjne, ma to rytm (poza momentami), ma to konstrukcje, letimotywy, uruchomienia. Bardzo świadoma praca. Ludzie chyba kupili, choć nie do końca. Ale myślę, choć nie wiem czy mam rację, głównie z powodu tekstu jednak trochę archaicznego. Potrzebne by było granie grubszą kreską, żeby to miało większą siłę (komediową). Tam są już takie momenty; teraz je rozszerzyć na inne sceny. 

Nauczyłem się czegoś. 
Podzieliłem zespół na dwa mniejsze. Żeby sie szybciej, efektywniej pracowało. A właściwie, żeby się pracowało precyzyjniej. Po pierwszej próbie do Śmierci jestem zbudowany. Spokojnie budujemy sobie bardzo dbając o aktora. Ja sobie sprawdzam różne założenia koncepcyjne. Z tą grupą mi się chce. (ten zespół będzie robił Belfra - oni takiego przygotowania potrzebują). Zobaczymy jak będzie z drugą. 
Pierwsza grupa - to ludzie też z Heysel - zobaczymy jak to się przełoży na ich performance. A już powinno. Dużo się wyjaśniło na tej pierwszej próbie do Śmierci. 
Klaudia Podolska trzyma to bardzo sprawnie. To nie jest łatwa rola. (Czy inni czują, że ich obecność jest istotna? nie wiem, po próbach stwierdzam, że nie, ale nie mam pewności)

Popularne posty z tego bloga

"Opowieść Wigilijna" - scenariusz

"Barbie" - myśli - AKTUALIZACJA

Prace nowe - Bestia