28 września Olimpijczycy!


28 września odbędzie się w Centrum Kultury spotkanie z naszymi Olimpijczykami. Specjalnie poszedłem na spotkanie z nimi do Ratusza, żeby posłuchać jak opowiadają. Oboje - Magda Kwaśna i Lech Stoltmann - mają bardzo dobrą energię. Mają dużo do powiedzenia. 

Adresatem spotkań będzie młodzież szkół podstawowych - a konkretniej 7-8 klas. To jest początek dużego projektu edukacyjnego, który mam nadzieję uda nam się przeprowadzić na trzech grupach:

1 klasy - zapoznanie z Centrum, pokażemy im Centrum od kuchni. Zaskoczymy. 

4-5 klasy - tu jeszcze nie wiem, ale na pewno coś już bardziej "świadomego"

7-8 - moim zdaniem kluczowe zanim niektórzy skończą edukację - takie spotkania z różnych dziedzin, które wzmocnią w nich poczucie własnej wartości. 

Magda i Lech już wiedzą, że taki jest nadrzędny cel, i się zgodzili. 

Żadnych selekcji. Nie chcę mieć na tych spotkaniach "najlepszych" tylko "najgorszych" (jak niektórzy o nich mówią). 

Pomysł na tej projekt podsunęło - jak zwykle - życie. Na jednym spotkaniu ze mną, kiedy dawałem młodym do wyboru kilka scenariuszy na spektakl do wyboru, jeden chłopak na temat "brak zainteresowania ze strony rodziców" powiedział "historia mojego życia". Jakoś mnie to poruszyło. I wtedy pomyślałem, że teatr - oczywiście - ale dlaczego by tego nie rozszerzyć na inne dziedziny. Robić to regularnie.  

I pilnować, żeby młodzież wychodziła wzmocniona (jak po spotkaniu z Michałem Żylińskim). 

Szukam dobrej pozytywnej nazwy dla tego projektu! Jeśli ktoś z Państwa ma pomysł, wysyłacie! 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

"Opowieść Wigilijna" - scenariusz

"Barbie" - myśli - AKTUALIZACJA

Prace nowe - Bestia